joi, 25 martie 2010
















Ploieşti: Andrei Moise este campion european la karate shotokan



















Practică acest sport din ziua în care a împlinit 7 ani şi a bătut la uşa antrenorului său pentru a lua lecţii, astfel, ajungând, după ani de antrenamente, să câştige primele locuri la campionatele naţionale şi europene.


La vârsta de 7 ani şi câteva zile, Andrei s-a înscris la karate, fiind fascinat de acest sport. Vecinul şi senseiul lui, Dan Stoica, l-a călăuzit de la bun început şi este, pentru tânăr, mai mult decât un antrenor. Se temea, la prima şedinţă, că va încasa multe lovituri de la ceilalţi participanţi, însă, s-a relaxat când a văzut că nu poate fi vorba de aşa ceva.


In anul 2000, la prima competiţie locală la care a participat, karatistul a obţinut locul I. Bucuria lui a fost imensă mai ales că sala de concurs era plină de spectatori, printre care şi familia sa, iar rezultatele foarte bune i-au adus şi o grămadă de premii. După această întrecere, băiatul a primit un imbold de a-şi menţine rezultatele şi a continua pe acest drum. În 2003 a câştigat Cupa Marea Neagră şi încă o cupă locală, cu două locuri I, iar din 2006 până în 2010 a fost, an de an, campion naţional la karate shotokan, la categoria Seniori -60. În 2007, Andrei a participat pentru prima dată la un campionat european, la Veneţia, unde a câştigat locul II. Karatistul a mai participat şi la alte competiţii de gen, iar după ce a câştigat un titlul de campion naţional, în 2007, a fost cooptat de Clubul Sportul Studenţesc Bucureşti.


Anul campionului


În 2008, Andrei a obţinut locul

III la europenele din Rusia şi locul III la individual şi II la echipe la un alt campionat european organizat la Oradea.Tot în acelaşi an, tânărul a mai participat şi la Campionatul European de la Bucureşti, unde a reuşit cea mai bună performanţă de până acum: locul I şi titlul de campion european.


„Am câştigat acest titlu pe 10 noiembrie, cu o zi înainte de ziua mea şi a fost cadoul pe care mi l-am dat mie însumi. Am avut ambiţia să ies campion european şi, deşi a fost şi complicat, pentru că în ring au concurat 13 ţări, iar reprezentantul Bulgariei mi-a dat ceva bătăi de cap, fiind mai greu de bătut, am reuşit totuşi să înving”, explică Andrei. El spune că, cei mai mari suporteri şi susţinători în acelaşi timp pe care îi are sunt părinţii şi sora sa, care îi oferă sprijinul moral de care are nevoie pentru reuşi toate aceste performanţe

Planuri de viitor

Pe viitor, tânărul intenţionează să se înscrie la cursurile Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport. „Karate este un mod de disciplinare nu numai în sport ci şi în viaţa reală. Am învăţat să am răbdare şi să mă stăpânesc, iar când este vorba de un conflict de obicei încerc să evit pe cât posibil să lovesc, pentru că sunt conştient că aş putea să fac mult rău, prin tehnicile pe care le cunosc. Karate face parte din viaţa mea, vreau să devin sensi pentru că eu cred că am prins destulă experienţă ca să-i învăţ acest sport şi pe alţii”, spune Andrei. După 12 ani în care a avut trei antrenamente a câte o oră jumătate în fiecare săptămână, la care se mai adaugă cel puţin o oră de exerciţii fizice de forţă zilnic, acest tânăr ambiţios a reuşit să strângă în palmaresul său 30 de medalii de aur, argint şi bronz, pe care le ţine expuse în camera sa.


ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI


Ce te-a atras la karate?


A.M.: Eu eram mic şi vroiam mă pot apăra singur, iar în şcoala mea, unde se ţin şi acum antrenamente de karate, am participat la unul dintre acestea şi mi-a plăcut foarte mult. Pe la 5 ani m-am dus la un vecin de-al meu, care este sensei, ca să mă înveţe acest sport dar mi-a spus să revin când o să fac 7 ani. În ziua în care am împlinit 7 ani am bătut la uşa lui şi, spre marea lui uimire, i-am spus că vreau să mă apuc de karate.

Sora ta este atrasă de acest sport?

A.M.: Sora mea a făcut şi ea karate dar pentru o perioadă scurtă de timp, pentru că a spus că ei nu îi place. În principal este o fire mai rebelă şi cel mai mult a deranjat-o în acest sport faptul că trebuie să se supună unor reguli şi să facă ceva ce i se impune, ori ea nu este deloc acest gen.



CE-I PLACE


Tânărului îi place foarte mult să se distreze, la petrecerile pe care le organizează el sau prietenii lui, cu diferite ocazii. De obicei, la aceste evenimente, toţi invitaţii pot asculta genuri diferite de muzică, ritmuri care trebuie să placă tuturor, pentru că invitaţii care iau parte la un astfel de party să fie mulţumiţi şi fericiţi.


CE NU-I PLACE


Lui Andrei nu îi plac oamenii trădători care se vând pe mai multe căi, iar atunci când văd că nu le este bine lângă cineva preferă compania altor persoane, de la care au un beneficiu. Din păcate, băiatul spune că a avut parte de mulţi prieteni de acest gen, însă arma sa împotriva lor a fost întotdeauna ignoranţa.


Articol preluat din Adevarul de Seara